Červená řepa

12.09.2016 12:44

Červená řepa je zdravá potravina pocházející ze Středomoří. Podporuje nervový systém, má protisklerotické účinky, pročišťuje krev, podporuje látkovou výměnu, obsahuje draslík, hořčík, železo, zinek, vitamíny a další látky. Kvůli velkému množství vlákniny červená řepa upravuje vyměšování a likviduje jedovaté látky ve střevech. Reguluje výskyt zácpy a průjmů. Prostě červená řepa je zázrak a má mnoho pozitivních účinků na naše tělo. Nejlepší je konzumovat řepu za syrova, protože vařením ztrácí některé své cenné látky. A jelikož jsem dostala spoustu červené řepy, tak teď chvíli budu zkoušt nejrůznější recepty z tohoto zázraku. Jako první jsem si dnes k obědu udělala bramboráky z červenou řepou, musím přiznat, že mě chuť velice překvapila a to mile. Řepa v nich není tak výrazná a chutnají prostě báječně, tak se nebojte a vyzkoušejte.

Jako další jsem z červené řepy udělala salát s vlašskými ořechy, jelikož mám ráda česnek, tak jsem s ním nešetřila :-). Salát má velice příjemnou chuť a řepa v něm opět není tak výrazná. Tento salát je vhodný i pro vegany, protože jsem použila zakysaný sójový výrobek místo klasického jogurtu. Pokud ale nemáte nějakou intoleranci na mléko a nejste vegan, tak použijte buď jogurt nebo zakysanou smetanu. Sůl, pepř a česnek volte podle své chuti.

více o červené řepě najdete na těxhto stránkách cervena-repa.cz